Zarządzanie wiedzą w organizacji

Zarządzanie wiedzą w organizacji ma wpływ zarówno na rozwój firmy, jak i na zwiększenie wiedzy pracowników, którzy mogą zasięgać wieloletniego doświadczenia byłych i obecnych pracowników firmy. Pozwala to na bardziej efektywną pracę, zwiększa potencjał kadrowy, a tym samym wartość firmy.

 

Podczas szkolenia pokazujemy i uświadamiamy uczestnikom, czym jest wiedza i jak należy nią zarządzać, aby budować organizację uczącą się oraz jak stwarzać warunki do wymiany wiedzy w organizacji.

Zarządzanie wiedzą to ogół działań mających na celu identyfikację, zachowanie, upowszechnienie i wykorzystanie wiedzy jawnej oraz ukrytej pracowników w celu podniesienia jakości i efektywności ich pracy.

 

Współczesne przedsiębiorstwa postrzegają koncepcję zarządzania wiedzą jako jeden z istotnych elementów budowania przewagi konkurencyjnej. Wprowadzanie nowych produktów, ciągłe doskonalenie procesów oraz inne dotychczas stosowane metody i strategie zdobywania przewagi konkurencyjnej tracą na skuteczności, ponieważ zarówno produkty, jak i procesy łatwo jest skopiować i dostosować do potrzeb konkurencyjnych przedsiębiorstw.

 

Inaczej jest z wiedzą, która nie dezaktualizuje się w tak szybkim stopniu, można z niej korzystać bez ograniczeń i poszerzać ją o kolejne wątki tematyczne. Jest to możliwe dzięki zbudowaniu w firmie systemu informacyjno-komunikacyjnego promującego zarządzanie wiedzą i związaną z nim wymianę dobrych praktyk.

  • Przedstawienie koncepcji organizacji uczącej się, w której zarządza się wiedzą
  • Znajomość barier przed dzieleniem się wiedzą
  • Poznanie metod i narzędzi kreowania wiedzy, dzielenia się nią oraz pogłębienia jej
  • Znajomość zasad instruktażu stanowiskowego
  • Poznanie metodologii i narzędzi stosowanych w coachingu menedżerskim, nabycie praktycznych umiejętności w tym zakresie
  • Przyswojenie zasad mentoringu i narzędzi wspierających zarządzanie oraz dzielenie się wiedzą
  • Sztuka prowadzenia zebrań w celu dzielenia się wiedzą
  • Znajomość zasad tworzenia raportów i notatek służbowych

DLA PRACODAWCY

  • podniesienie efektywności wynikających z prawidłowo wdrożonych projektów
  • zmniejszenie liczby dublowanych przez pracowników zadań
  • lepsze wykorzystanie technologii i posiadanych zasobów
  • szybsze i sprawniejsze działanie pracowników, a przez to całej organizacji
  • większa wydajność skutkująca osiąganiem lepszych rezultatów
  • lepiej wydatkowane środki przeznaczone na działania operacyjne i rozwój pracowników
  • minimalizacja utraty szans biznesowych w firmie
  • optymalne wykorzystanie potencjału firmy

DLA PRACOWNIKA

  • wiedza z zakresu zarządzania wiedzą w organizacji
  • znajomość metod gromadzenia wiedzy i doświadczenia w organizacji oraz zarządzania wiedzą na poziomie pracownika i zespołu
  • skrócenie czasu potrzebnego na podejmowanie decyzji
  • większe możliwości rozwoju zawodowego
  • znajomość zasad funkcjonowania i narzędzi mentoringu i coachingu menedżerskiego
  • znajomość zasad funkcjonowania instruktażu stanowiskowego
  • umiejętność sporządzania raportów i notatek służbowych
+ Czym jest zarządzanie wiedzą w organizacji

Zarządzanie wiedzą to ogół działań mających na celu identyfikację, zachowanie, upowszechnienie i wykorzystanie wiedzy jawnej oraz ukrytej pracowników w celu podniesienia jakości i efektywności ich pracy.

 

Współczesne przedsiębiorstwa postrzegają koncepcję zarządzania wiedzą jako jeden z istotnych elementów budowania przewagi konkurencyjnej. Wprowadzanie nowych produktów, ciągłe doskonalenie procesów oraz inne dotychczas stosowane metody i strategie zdobywania przewagi konkurencyjnej tracą na skuteczności, ponieważ zarówno produkty, jak i procesy łatwo jest skopiować i dostosować do potrzeb konkurencyjnych przedsiębiorstw.

 

Inaczej jest z wiedzą, która nie dezaktualizuje się w tak szybkim stopniu, można z niej korzystać bez ograniczeń i poszerzać ją o kolejne wątki tematyczne. Jest to możliwe dzięki zbudowaniu w firmie systemu informacyjno-komunikacyjnego promującego zarządzanie wiedzą i związaną z nim wymianę dobrych praktyk.

+ Cele zarządzania wiedzą w organizacji
  • Przedstawienie koncepcji organizacji uczącej się, w której zarządza się wiedzą
  • Znajomość barier przed dzieleniem się wiedzą
  • Poznanie metod i narzędzi kreowania wiedzy, dzielenia się nią oraz pogłębienia jej
  • Znajomość zasad instruktażu stanowiskowego
  • Poznanie metodologii i narzędzi stosowanych w coachingu menedżerskim, nabycie praktycznych umiejętności w tym zakresie
  • Przyswojenie zasad mentoringu i narzędzi wspierających zarządzanie oraz dzielenie się wiedzą
  • Sztuka prowadzenia zebrań w celu dzielenia się wiedzą
  • Znajomość zasad tworzenia raportów i notatek służbowych
+ Korzyści ze szkolenia z zarządzania wiedzą w organizacji

DLA PRACODAWCY

  • podniesienie efektywności wynikających z prawidłowo wdrożonych projektów
  • zmniejszenie liczby dublowanych przez pracowników zadań
  • lepsze wykorzystanie technologii i posiadanych zasobów
  • szybsze i sprawniejsze działanie pracowników, a przez to całej organizacji
  • większa wydajność skutkująca osiąganiem lepszych rezultatów
  • lepiej wydatkowane środki przeznaczone na działania operacyjne i rozwój pracowników
  • minimalizacja utraty szans biznesowych w firmie
  • optymalne wykorzystanie potencjału firmy

DLA PRACOWNIKA

  • wiedza z zakresu zarządzania wiedzą w organizacji
  • znajomość metod gromadzenia wiedzy i doświadczenia w organizacji oraz zarządzania wiedzą na poziomie pracownika i zespołu
  • skrócenie czasu potrzebnego na podejmowanie decyzji
  • większe możliwości rozwoju zawodowego
  • znajomość zasad funkcjonowania i narzędzi mentoringu i coachingu menedżerskiego
  • znajomość zasad funkcjonowania instruktażu stanowiskowego
  • umiejętność sporządzania raportów i notatek służbowych