Assessment Center (AC) to metoda rekrutacyjna polegająca na ocenie wielu kompetencji pracownika za pomocą specjalnie zaprojektowanych zadań, których głównym celem jest np. zbadanie przydatności pracowników na określone stanowisko. Narzędzie to można z powodzeniem stosować również poza rekrutacją. Nosi wówczas nazwę Development Center (DC), a jego celem jest ustalenie mocnych i słabych stron oraz kierunków rozwoju zatrudnionych już pracowników.
Podstawową korzyścią tej techniki selekcyjnej jest możliwość oceny kompetencji nie tylko na podstawie CV, ale w trakcie realnych zadań, przypominających codzienną pracę. Poza wiedzą i umiejętnościami specjalistycznymi podczas AC/DC często badane są zdolności przywódcze, umiejętność radzenia sobie ze stresem i presją czasu, przyjmowanie ról w grupie, zdolności negocjacyjne i metody rozwiązywania problemów. Do procesu AC/DC można włączyć badania testami psychologicznymi lub elementy wywiadu ustrukturalizowanego. Każda z powyższych metod pozwala na szczegółowe poznanie uczestników i dużo lepsze prognozowanie ich zachowań w codziennym funkcjonowaniu w firmie.