Zarządzanie wiekiem

Zarządzanie projektami

Dokonujące się długookresowe przemiany demograficzne, w tym pojawienie się na rynku pracy kolejnego pokolenia pracowników powinny skłaniać firmy do deklarowania szczególnej dbałości troski o pracowników w każdym wieku.

Zarządzanie wiekiem można najszerzej określić jako sposób zarządzania firmą i tworzenie takiego środowiska i organizacji pracy, które jest przyjazne pracownikom w każdym wieku oraz sprzyja realizacji zadań i celów firmy. Przedsiębiorstwo stara się uczynić z różnorodności wiekowej atut i wykorzystać ją dla dobra firmy oraz jej pracowników. Zarządzanie wiekiem określa więc stosowanie w firmie różnorodnych rozwiązań przyjaznych pracownikom w każdym wieku.

  • Diagnoza obecnego sposobu zarządzania w przedsiębiorstwie, uwzględniającego wiek pracowników
  • Rozpoznanie kwestii problematycznych wynikających z różnic wieku zatrudnionych pracowników
  • Wyposażenie kadry kierowniczej w wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania rozwojem karier oraz wykorzystywania potencjału rozwojowego pracowników z różnych grup wiekowych
  • Wypracowanie operacyjnych rozwiązań przyjaznych pracownikom w każdym wieku

DLA PRACODAWCY

  • zwiększenie wydajności i efektywności pracowników w zespołach zróżnicowanych wiekowo
  • zmniejszenie kosztów działalności biznesowej, dzięki zbudowaniu świadomości konieczności transferu wiedzy i doświadczeń młodszym pracownikom przez ich starszych kolegów
  • budowanie silnej pozycji rynkowej poprzez utrzymanie w firmie bezcennej wiedzy oraz wykorzystanie potencjału pracowników w każdym wieku
  • tworzenie i umacnianie pozytywnego wizerunku i zaufania wobec firmy przez Klientów, partnerów oraz kontrahentów

DLA PRACOWNIKA

  • zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania wiekiem i przełożenie tej wiedzy na realia i potrzeby firmy.
  • nabycie umiejętności identyfikowania i uwzględniania w zarządzaniu zespołami różnic wynikających z wieku pracowników
  • rozwój umiejętności rozpoznawania oraz wykorzystywania mocnych stron pracowników w każdym wieku, w celu zwiększania efektywności firmy
  • dostrzeganie korzyści ze współpracy osób zróżnicowanych wiekowo dla przepływu wiedzy w firmie
  • przygotowanie do rozpoznawania powiązań pomiędzy elementami zarządzania wiekiem, a realizacją strategii hr, skutecznym komunikowaniem się z pracownikami, motywowaniem i budowaniem satysfakcji pracowników, zarządzaniem ich kompetencjami oraz zarządzaniem zmianami w firmie
+ Czym jest zarządzanie wiekiem

Zarządzanie wiekiem można najszerzej określić jako sposób zarządzania firmą i tworzenie takiego środowiska i organizacji pracy, które jest przyjazne pracownikom w każdym wieku oraz sprzyja realizacji zadań i celów firmy. Przedsiębiorstwo stara się uczynić z różnorodności wiekowej atut i wykorzystać ją dla dobra firmy oraz jej pracowników. Zarządzanie wiekiem określa więc stosowanie w firmie różnorodnych rozwiązań przyjaznych pracownikom w każdym wieku.

+ Cele zarządzania wiekiem
  • Diagnoza obecnego sposobu zarządzania w przedsiębiorstwie, uwzględniającego wiek pracowników
  • Rozpoznanie kwestii problematycznych wynikających z różnic wieku zatrudnionych pracowników
  • Wyposażenie kadry kierowniczej w wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania rozwojem karier oraz wykorzystywania potencjału rozwojowego pracowników z różnych grup wiekowych
  • Wypracowanie operacyjnych rozwiązań przyjaznych pracownikom w każdym wieku
+ Korzyści z zarządzania wiekiem

DLA PRACODAWCY

  • zwiększenie wydajności i efektywności pracowników w zespołach zróżnicowanych wiekowo
  • zmniejszenie kosztów działalności biznesowej, dzięki zbudowaniu świadomości konieczności transferu wiedzy i doświadczeń młodszym pracownikom przez ich starszych kolegów
  • budowanie silnej pozycji rynkowej poprzez utrzymanie w firmie bezcennej wiedzy oraz wykorzystanie potencjału pracowników w każdym wieku
  • tworzenie i umacnianie pozytywnego wizerunku i zaufania wobec firmy przez Klientów, partnerów oraz kontrahentów

DLA PRACOWNIKA

  • zdobycie wiedzy z zakresu zarządzania wiekiem i przełożenie tej wiedzy na realia i potrzeby firmy.
  • nabycie umiejętności identyfikowania i uwzględniania w zarządzaniu zespołami różnic wynikających z wieku pracowników
  • rozwój umiejętności rozpoznawania oraz wykorzystywania mocnych stron pracowników w każdym wieku, w celu zwiększania efektywności firmy
  • dostrzeganie korzyści ze współpracy osób zróżnicowanych wiekowo dla przepływu wiedzy w firmie
  • przygotowanie do rozpoznawania powiązań pomiędzy elementami zarządzania wiekiem, a realizacją strategii hr, skutecznym komunikowaniem się z pracownikami, motywowaniem i budowaniem satysfakcji pracowników, zarządzaniem ich kompetencjami oraz zarządzaniem zmianami w firmie