Zarządzanie strategiczne

Zarządzanie projektami

„Strategia jest czymś, co ma fundamentalny wpływ na życie lub śmierć, na sukces lub porażkę firmy”, Krzysztof Obłój

 

Istotą zarządzania strategicznego jest systematyczne podejmowanie i wdrażanie decyzji dotyczących problemów przedsiębiorstwa, jego przetrwania i rozwoju, a także realizowanie celów długoterminowych. Działania te muszą być odpowiedzią na zmienne warunki otoczenia przedsiębiorstwa i węzłowe czynniki własnego potencjału wytwórczego.

 

Podczas szkolenia uczestnicy poznają i trenują podstawowe zagadnienia oraz narzędzia strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem, by po zakończeniu szkolenia potrafili samodzielnie koordynować działania zmierzające do realizacji strategicznych celów firmy.

Zarządzanie strategiczne to proces informacyjno-decyzyjny, którego nadrzędnym celem jest podejmowanie decyzji dotyczących kluczowych problemów działalności przedsiębiorstwa.

 

Proces zarządzania strategicznego obejmuje trzy wzajemnie współzależne etapy:

  • planowanie
  • wdrażanie i nadzór strategii
  • Ostatni etap trwa przez cały okres zarządzania strategicznego, na każdym z poziomów: strategii korporacyjnej, strategii jednostek biznesowych oraz strategii jednostek operacyjnych
  • Ujednolicenie wiedzy w zakresie strategii i wartości oraz metod pozwalających na opracowanie skutecznej strategii przedsiębiorstwa oraz jej efektywnego wdrożenia i kontroli
  • Poznanie sposobów analizy strategicznej przedsiębiorstwa
  • Zdobycie umiejętności tworzenia i uzgadniania strategii, a także definiowania celów i planowania działań wspierających ich realizację we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
  • Nabycie umiejętności podejmowania strategicznych decyzji oraz określenia krytycznych parametrów dla sukcesu przedsiębiorstwa
  • Rozwijanie umiejętności interdyscyplinarnego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa
  • Zdefiniowanie scenariuszu rozwoju przedsiębiorstwa

DLA PRACODAWCY

  • poznanie sposobów na zwiększenie i utrzymanie konkurencyjności własnego przedsiębiorstwa
  • zdolność definiowania zmian i innowacji wraz z analizą ich wpływu na poszczególne obszary organizacji
  • umiejętność planowania procesu wdrożenia zmiany i innowacji

 

DLA PRACOWNIKA

  • umiejętność określania źródeł ryzyka i możliwość zdefiniowania istotnych dla przedsiębiorstwa działań w perspektywie najbliższych lat
  • stosowanie metod i narzędzi analizy strategicznej
  • umiejętność zidentyfikowania obszarów krytycznych dla przedsiębiorstwa
  • poznanie modeli i szablonów niezbędnych przy analizie, tworzeniu i wdrażaniu strategii
  • ukierunkowanie na myślenie strategiczne
+ Czym jest zarządzanie strategiczne

Zarządzanie strategiczne to proces informacyjno-decyzyjny, którego nadrzędnym celem jest podejmowanie decyzji dotyczących kluczowych problemów działalności przedsiębiorstwa.

 

Proces zarządzania strategicznego obejmuje trzy wzajemnie współzależne etapy:

  • planowanie
  • wdrażanie i nadzór strategii
  • Ostatni etap trwa przez cały okres zarządzania strategicznego, na każdym z poziomów: strategii korporacyjnej, strategii jednostek biznesowych oraz strategii jednostek operacyjnych
+ Cele szkolenia z zarządzania strategicznego
  • Ujednolicenie wiedzy w zakresie strategii i wartości oraz metod pozwalających na opracowanie skutecznej strategii przedsiębiorstwa oraz jej efektywnego wdrożenia i kontroli
  • Poznanie sposobów analizy strategicznej przedsiębiorstwa
  • Zdobycie umiejętności tworzenia i uzgadniania strategii, a także definiowania celów i planowania działań wspierających ich realizację we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
  • Nabycie umiejętności podejmowania strategicznych decyzji oraz określenia krytycznych parametrów dla sukcesu przedsiębiorstwa
  • Rozwijanie umiejętności interdyscyplinarnego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa
  • Zdefiniowanie scenariuszu rozwoju przedsiębiorstwa
+ Korzyści z zarządzania strategicznego

DLA PRACODAWCY

  • poznanie sposobów na zwiększenie i utrzymanie konkurencyjności własnego przedsiębiorstwa
  • zdolność definiowania zmian i innowacji wraz z analizą ich wpływu na poszczególne obszary organizacji
  • umiejętność planowania procesu wdrożenia zmiany i innowacji

 

DLA PRACOWNIKA

  • umiejętność określania źródeł ryzyka i możliwość zdefiniowania istotnych dla przedsiębiorstwa działań w perspektywie najbliższych lat
  • stosowanie metod i narzędzi analizy strategicznej
  • umiejętność zidentyfikowania obszarów krytycznych dla przedsiębiorstwa
  • poznanie modeli i szablonów niezbędnych przy analizie, tworzeniu i wdrażaniu strategii
  • ukierunkowanie na myślenie strategiczne