Wywieranie wpływu w sprzedaży

Człowiek komunikując się z innymi ludźmi, wywiera na nich wpływ; jest jednocześnie nadawcą i odbiorcą wpływu społecznego. Wpływ ten można definiować na wiele sposobów, np. wpływ społeczny może być świadomy, ilekroć wpływamy w określony sposób na zachowanie innych, bądź nieświadomy, kiedy nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasze zachowanie oddziałuje na sposób myślenia, emocje czy zachowanie drugiego człowieka.

 

Szkolenie pozwala poznać, przyswoić i stosować w codziennej pracy narzędzia wywierania wpływu, z powodzeniem stosowane przez mistrzów perswazji.

Wywieranie wpływu określa się jako umiejętność wpływania na postawy, przekonania i zachowania innych ludzi bez użycia siły lub władzy formalnej. Techniki wywierania wpływu mogą przyjmować setki różnych postaci, ale większość można zaklasyfikować do jednej z poniższych kategorii:

  • reguła wzajemności
  • reguła zaangażowania i konsekwencji
  • reguła lubienia i sympatii
  • reguła autorytetu
  • reguła niedostępności
  • oraz reguła społecznego dowodu słuszności.
  • Poznanie pojęć i mechanizmów rządzących komunikacją międzyludzką
  • Poszerzenie wiedzy z zakresu typowych barier komunikacyjnych i sprawdzonych sposobów ich niwelowania
  • Poznanie technik wywierania wpływu w zarządzaniu pracownikami
  • Rozwój umiejętności asertywnej komunikacji z podwładnymi i przełożonymi
  • Poznanie technik i narzędzi wywierania wpływu
  • Wzrost świadomości i umiejętności rozpoznawania zachowań biernych, agresywnych, asertywnych
  • Wzrost poczucia odpowiedzialności i sprawczości

DLA PRACODAWCY

  • pozyskanie narzędzi ułatwiających pracę z ludźmi i podnoszącymi efektywność osobistą
  • zwiększenie świadomości na rodzaje wpływu
  • umiejętność i zdolność do przekazania narzędzi innym

DLA PRACOWNIKA

  • poznanie uniwersalnych reguł wywierania wpływu
  • zwiększenie umiejętności sprzedażowych
  • umiejętność posługiwania się perswazją w wypowiedzi, prezentacji i autoprezentacji
  • budowanie wizerunku osoby pewnej siebie i otwartej
  • umiejętność efektywnego wywierania wpływu za pośrednictwem komunikatów werbalnych, mowy ciała i innych środków wyrazu
  • sprawniejsze rozpoznanie i rozwiązanie sytuacji manipulacyjnych
  • umiejętność obrony przed manipulacją, naciskiem i silną presją
+ Czym jest wywieranie wpływu w sprzedaży

Wywieranie wpływu określa się jako umiejętność wpływania na postawy, przekonania i zachowania innych ludzi bez użycia siły lub władzy formalnej. Techniki wywierania wpływu mogą przyjmować setki różnych postaci, ale większość można zaklasyfikować do jednej z poniższych kategorii:

  • reguła wzajemności
  • reguła zaangażowania i konsekwencji
  • reguła lubienia i sympatii
  • reguła autorytetu
  • reguła niedostępności
  • oraz reguła społecznego dowodu słuszności.
+ Cele szkolenia z wywierania wpływu w sprzedaży
  • Poznanie pojęć i mechanizmów rządzących komunikacją międzyludzką
  • Poszerzenie wiedzy z zakresu typowych barier komunikacyjnych i sprawdzonych sposobów ich niwelowania
  • Poznanie technik wywierania wpływu w zarządzaniu pracownikami
  • Rozwój umiejętności asertywnej komunikacji z podwładnymi i przełożonymi
  • Poznanie technik i narzędzi wywierania wpływu
  • Wzrost świadomości i umiejętności rozpoznawania zachowań biernych, agresywnych, asertywnych
  • Wzrost poczucia odpowiedzialności i sprawczości
+ Korzyści ze szkolenia z wywierania wpływu w sprzedaży

DLA PRACODAWCY

  • pozyskanie narzędzi ułatwiających pracę z ludźmi i podnoszącymi efektywność osobistą
  • zwiększenie świadomości na rodzaje wpływu
  • umiejętność i zdolność do przekazania narzędzi innym

DLA PRACOWNIKA

  • poznanie uniwersalnych reguł wywierania wpływu
  • zwiększenie umiejętności sprzedażowych
  • umiejętność posługiwania się perswazją w wypowiedzi, prezentacji i autoprezentacji
  • budowanie wizerunku osoby pewnej siebie i otwartej
  • umiejętność efektywnego wywierania wpływu za pośrednictwem komunikatów werbalnych, mowy ciała i innych środków wyrazu
  • sprawniejsze rozpoznanie i rozwiązanie sytuacji manipulacyjnych
  • umiejętność obrony przed manipulacją, naciskiem i silną presją