Obserwując efektywność pracy telemarketerów można zauważyć pewne prawidłowości – podobne scenariusze rozmów, stosowanie identycznych technik sprzedaży i komunikacji z Klientem, powtarzalny schemat czy też czytanie tzw. skryptu rozmowy. Mimo iż pracownicy call center cyklicznie uczestniczą w szkoleniach, trening dotyczy zwykle tych samych narzędzi i technik, które zmieniają się wraz z dynamicznie zmieniającym się rynkiem i oczekiwaniami Klienta. Standardy, które sprawdzały się jeszcze kilka lat temu, dziś można wrzucić do lamusa, ponieważ nie gwarantują one tej samej, co dawniej skuteczności.
Podczas szkolenia uczestnicy zdobywają praktyczną wiedzę i umiejętności z zakresu telefonicznej obsługi Klienta oraz sprzedaży produktów i usług przez telefon. Program obejmuje metody wywierania wpływu oparte m.in. na psychologii sprzedaży, analizie typów osobowości, komunikacji perswazyjnej, operowaniu głosem i zarządzaniu uwagą Klienta.