Obiekcje w procesie sprzedaży

Sprzedawcy na całym świecie codziennie spotykają się z obiekcjami Klientów i nad wyraz często traktują je jako przejaw braku zainteresowania Klientów ofertą, po czym pospiesznie przerywają proces sprzedaży. Obserwacje rynku dowodzą, że w ponad 30% przypadków obiekcje były dość łatwe do pokonania, a sprzedaż mogła zostać sfinalizowana.

 

Podczas szkolenia uczestnicy poznają najczęstsze obiekcje Klientów i sposoby reagowania na każdą z nich, trenują metody efektywnej rozmowy sprzedażowej i zamykania sprzedaży.

Obiekcje w procesie sprzedaży rzekomo świadczą o zainteresowaniu Klienta naszą ofertą lub o tym, że jesteśmy blisko finalizacji transakcji. Żadna z tych hipotez nie podnosi jednak komfortu pracy sprzedawcy ani nie sprawia, że proces sprzedaży przebiegać będzie bez komplikacji. Szansę na usprawnienie procesu sprzedawca otrzyma dopiero w momencie, gdy będzie świadomy jak odpowiadać na konkretną obiekcję Klienta oraz co może zrobić, aby nie doprowadzić do jej wystąpienia.

 

Znajomość obiekcji Klientów niesie za sobą mnóstwo korzyści: daje handlowcom komfort pracy, zmniejsza stres i „poczucie odrzucenia” oraz zwiększa liczbę transakcji zakończonych złożeniem zamówienia.

  • Ukształtowanie aktywnej postawy prosprzedażowej
  • Poznanie technik budowania relacji z Klientem i „wywoływanie” potrzeb zakupowych u Klienta
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu technik zamykania/finalizacji rozmowy sprzedażowej
  • Nabycie umiejętności z zakresu radzenia sobie z obiekcjami podczas rozmowy sprzedażowej
  • Udoskonalenie umiejętności związanych z zarządzaniem rozmową sprzedażową

DLA PRACODAWCY

  • wzrost sprzedaży
  • wzrost satysfakcji Klientów z obsługi
  • długofalowe relacje z Klientami
  • wzrost kompetencji sprzedażowych handlowców
  • łatwiejsze dostrzeganie potrzeb Klientów – szybsze dostosowanie oferty do rynku
  • upowszechnienie najlepszych praktyk handlowych w całej organizacji

DLA PRACOWNIKA

  • umiejętność budowania/umacniania wizerunku profesjonalnego sprzedawcy
  • poznanie najbardziej powszechnych obiekcji Klientów oraz scenariuszy reagowania połączone z intensywnym treningiem
  • umiejętność wykorzystania kluczowych metod efektywnej rozmowy sprzedażowej
  • poznanie i trening technik umiejętnego zamykania sprzedaży
  • umiejętność wdrożenia do pracy zawodowej nabytej wiedzy i umiejętności
+ Czym są obiekcje w procesie sprzedaży

Obiekcje w procesie sprzedaży rzekomo świadczą o zainteresowaniu Klienta naszą ofertą lub o tym, że jesteśmy blisko finalizacji transakcji. Żadna z tych hipotez nie podnosi jednak komfortu pracy sprzedawcy ani nie sprawia, że proces sprzedaży przebiegać będzie bez komplikacji. Szansę na usprawnienie procesu sprzedawca otrzyma dopiero w momencie, gdy będzie świadomy jak odpowiadać na konkretną obiekcję Klienta oraz co może zrobić, aby nie doprowadzić do jej wystąpienia.

 

Znajomość obiekcji Klientów niesie za sobą mnóstwo korzyści: daje handlowcom komfort pracy, zmniejsza stres i „poczucie odrzucenia” oraz zwiększa liczbę transakcji zakończonych złożeniem zamówienia.

+ Cele szkolenia z obiekcji w procesie sprzedaży
  • Ukształtowanie aktywnej postawy prosprzedażowej
  • Poznanie technik budowania relacji z Klientem i „wywoływanie” potrzeb zakupowych u Klienta
  • Pogłębienie wiedzy z zakresu technik zamykania/finalizacji rozmowy sprzedażowej
  • Nabycie umiejętności z zakresu radzenia sobie z obiekcjami podczas rozmowy sprzedażowej
  • Udoskonalenie umiejętności związanych z zarządzaniem rozmową sprzedażową
+ Korzyści ze szkolenia z obiekcji w procesie sprzedaży

DLA PRACODAWCY

  • wzrost sprzedaży
  • wzrost satysfakcji Klientów z obsługi
  • długofalowe relacje z Klientami
  • wzrost kompetencji sprzedażowych handlowców
  • łatwiejsze dostrzeganie potrzeb Klientów – szybsze dostosowanie oferty do rynku
  • upowszechnienie najlepszych praktyk handlowych w całej organizacji

DLA PRACOWNIKA

  • umiejętność budowania/umacniania wizerunku profesjonalnego sprzedawcy
  • poznanie najbardziej powszechnych obiekcji Klientów oraz scenariuszy reagowania połączone z intensywnym treningiem
  • umiejętność wykorzystania kluczowych metod efektywnej rozmowy sprzedażowej
  • poznanie i trening technik umiejętnego zamykania sprzedaży
  • umiejętność wdrożenia do pracy zawodowej nabytej wiedzy i umiejętności