Badanie potrzeb u Klientów

Badanie potrzeb u Klienta stanowi najbardziej istotny moment w całym procesie sprzedaży, ponieważ można wyjść naprzeciw oczekiwaniom Klienta wyłącznie w momencie, kiedy jest się w stanie spełnić jego potrzeby. Oczekiwania Klienta to kompas, którym sprzedawca powinien się kierować dokonując procesu sprzedaży. Warto zatem, by oferta sprzedażowa była szyta na miarę. Bo Klient zadowolony to Klient, który wróci i dokona ponownego zakupu, co dla sprzedawcy jest miarą sukcesu.

Główny cel badania potrzeb to identyfikacja powodów, które przekonają Klienta do podjęcia decyzji o zakupie oferowanego przez nas produktu/usługi. Dla sprzedawcy najważniejsze jest umiejętne zadawanie pytań, przy pomocy których Klient zdradzi nam faktyczną przesłankę decydującą o zakupie produktu lub usługi.

 

Badanie potrzeb sprawia problemy zarówno początkującym jak, i doświadczonym sprzedawcom. Początkujących przerażają cisza i trudne pytania Klienta, dlatego starają się mówić jak najwięcej. Mają błędne przeświadczenie, że ciągłe mówienie pozwala kontrolować rozmowę. U doświadczonych sprzedawców problemem jest wkradająca się w obowiązki rutyna. Zanim spotkają się z Klientem, zakładają, że dokładnie wiedzą, jakie są oczekiwania Klienta i nie podejmują wysiłku dotarcia do faktycznych potrzeb Klienta.

  • Trening umiejętności dopasowania stylu komunikacji do rozmówcy
  • Zbudowanie atmosfery zaufania i otwartości u rozmówcy
  • Poznanie elementów komunikacji do zastosowania w badaniu potrzeb
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • Poznanie narzędzi badania hierarchii wartości Klienta
  • Autodiagnoza własnych umiejętności badania potrzeb

DLA PRACODAWCY

  • znaczne zwiększenie efektywności działań sprzedażowych i doradczych
  • odczuwalna przez Klienta zwiększona troska o jego potrzeby
  • zbudowanie podstaw dla długofalowej relacji biznesowej
  • zrozumienie dlaczego niektóry sprzedają zawsze i każdemu

DLA PRACOWNIKA

  • efektywne i naturalne reagowanie na potrzeby i oczekiwania Klienta
  • bardziej precyzyjne docieranie do właściwych potrzeb Klienta
  • budowanie długofalowych i partnerskich relacji z Klientem
  • efektywniejszy proces sprzedaży dzięki reagowaniu na potrzeby Klienta w sposób przez niego oczekiwany
+ Czym jest badanie potrzeb u Klientów

Główny cel badania potrzeb to identyfikacja powodów, które przekonają Klienta do podjęcia decyzji o zakupie oferowanego przez nas produktu/usługi. Dla sprzedawcy najważniejsze jest umiejętne zadawanie pytań, przy pomocy których Klient zdradzi nam faktyczną przesłankę decydującą o zakupie produktu lub usługi.

 

Badanie potrzeb sprawia problemy zarówno początkującym jak, i doświadczonym sprzedawcom. Początkujących przerażają cisza i trudne pytania Klienta, dlatego starają się mówić jak najwięcej. Mają błędne przeświadczenie, że ciągłe mówienie pozwala kontrolować rozmowę. U doświadczonych sprzedawców problemem jest wkradająca się w obowiązki rutyna. Zanim spotkają się z Klientem, zakładają, że dokładnie wiedzą, jakie są oczekiwania Klienta i nie podejmują wysiłku dotarcia do faktycznych potrzeb Klienta.

+ Cele badania potrzeb u Klientów
  • Trening umiejętności dopasowania stylu komunikacji do rozmówcy
  • Zbudowanie atmosfery zaufania i otwartości u rozmówcy
  • Poznanie elementów komunikacji do zastosowania w badaniu potrzeb
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych
  • Poznanie narzędzi badania hierarchii wartości Klienta
  • Autodiagnoza własnych umiejętności badania potrzeb
+ Korzyści z badania potrzeb u Klienta

DLA PRACODAWCY

  • znaczne zwiększenie efektywności działań sprzedażowych i doradczych
  • odczuwalna przez Klienta zwiększona troska o jego potrzeby
  • zbudowanie podstaw dla długofalowej relacji biznesowej
  • zrozumienie dlaczego niektóry sprzedają zawsze i każdemu

DLA PRACOWNIKA

  • efektywne i naturalne reagowanie na potrzeby i oczekiwania Klienta
  • bardziej precyzyjne docieranie do właściwych potrzeb Klienta
  • budowanie długofalowych i partnerskich relacji z Klientem
  • efektywniejszy proces sprzedaży dzięki reagowaniu na potrzeby Klienta w sposób przez niego oczekiwany