Wystąpienia publiczne i prowadzenie spotkań

Amerykański sondaż z 2013 dotyczący największych lęków ankietowanych dowodzi, że największy strach budzą w ludziach wystąpienia publiczne, tuż przed śmiercią i pająkami. Wynik sondażu potwierdzają rozmowy z uczestnikami zajęć z zakresu prezentacji biznesowych i wystąpień publicznych. Pytani o powody tak silnego stresu, wymieniają m.in. utratę głosu, złośliwości z sali, brak życzliwości co do prezentowanych treści. Na szczęście każdej z tych trudności można zaradzić.

 

Podczas szkolenia skupiamy się na uświadomieniu uczestnikom najczęściej popełnianych błędów. Przedstawimy techniki zapewniające zainteresowanie i aktywność słuchaczy oraz metody postępowania w trudnych sytuacjach.

Wystąpienie publiczne to nic innego jak prezentacja mająca na celu przedstawienie konkretnych informacji, rozwiązań lub przekazanie informacji słuchaczom przez osobę występującą/mówcę.

 

W prezentacji bardzo dużą rolę odgrywa mówca. To od niego i jego przygotowania zależy efekt odbioru słuchaczy. Nadawca dobrze przygotowany potrafi zwrócić na siebie uwagę słuchaczy już w pierwszej chwili, gdy zaczyna swą wypowiedź. Jest to efekt pierwszego wrażenia.

 

Dobrze przygotowany nadawca:

  1. potrafi zwrócić na siebie uwagę słuchaczy już w pierwszych chwilach,
  2. rozbudza w nich zainteresowanie i chęć współuczestnictwa w prezentacji,
  3. oraz wpływa na proces budowania wizerunku nie tylko swojej osoby, ale także firmy, którą reprezentuje.
  • Sposoby planowania i przygotowania prezentacji w sposób realizujący zamierzone cele
  • Rozpoznanie odbiorców i konstruowanie pod ich kątem wystąpienia
  • Stosowanie komunikacji niewerbalnej wspierającej komunikację werbalną
  • Umiejętność argumentowania i odpowiadania na pytania
  • Poznanie technik pobudzania aktywności słuchaczy
  • Radzenie sobie z trudnymi pytaniami
  • Poznanie technik antystresowych i metod panowania nad tremą
  • Rozwinięcie umiejętności posługiwania się przekonującą argumentacją
  • Umiejętność wzmocnienia wyrazistości przekazu
  • Rozwijanie umiejętności dostosowania przekazu do typu odbiorców

DLA PRACODAWCY

  • profesjonalnie prowadzone zebrania/spotkania
  • wzrost efektywności prowadzonych zebrań/spotkań
  • oszczędność czasu na spotkaniach
  • zwiększenie skuteczności w pozyskiwaniu inwestorów
  • gwarancja profesjonalnej prezentacji oferty handlowej

DLA PRACOWNIKA

  • poznanie swoich mocnych stron i wzrost pewności siebie
  • nabycie umiejętności z zakresu prezentacji i autoprezentacji
  • poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • rozpoznanie podstawowych zasad zarządzania sobą w czasie
  • profesjonalne prezentowanie siebie i własnych opinii podczas spotkania
  • umiejętność przygotowywania i prowadzenia profesjonalnych spotkań, bez poczucia marnotrawienia czasu
  • zdolność zapanowania nad procedurą spotkania
  • umiejętność radzenia sobie z trudnymi uczestnikami spotkania
  • czerpanie satysfakcji z wystąpień publicznych
+ Czym są wystąpienia publiczne i prowadzenie spotkań

Wystąpienie publiczne to nic innego jak prezentacja mająca na celu przedstawienie konkretnych informacji, rozwiązań lub przekazanie informacji słuchaczom przez osobę występującą/mówcę.

 

W prezentacji bardzo dużą rolę odgrywa mówca. To od niego i jego przygotowania zależy efekt odbioru słuchaczy. Nadawca dobrze przygotowany potrafi zwrócić na siebie uwagę słuchaczy już w pierwszej chwili, gdy zaczyna swą wypowiedź. Jest to efekt pierwszego wrażenia.

 

Dobrze przygotowany nadawca:

  1. potrafi zwrócić na siebie uwagę słuchaczy już w pierwszych chwilach,
  2. rozbudza w nich zainteresowanie i chęć współuczestnictwa w prezentacji,
  3. oraz wpływa na proces budowania wizerunku nie tylko swojej osoby, ale także firmy, którą reprezentuje.
+ Cele szkolenia z wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań
  • Sposoby planowania i przygotowania prezentacji w sposób realizujący zamierzone cele
  • Rozpoznanie odbiorców i konstruowanie pod ich kątem wystąpienia
  • Stosowanie komunikacji niewerbalnej wspierającej komunikację werbalną
  • Umiejętność argumentowania i odpowiadania na pytania
  • Poznanie technik pobudzania aktywności słuchaczy
  • Radzenie sobie z trudnymi pytaniami
  • Poznanie technik antystresowych i metod panowania nad tremą
  • Rozwinięcie umiejętności posługiwania się przekonującą argumentacją
  • Umiejętność wzmocnienia wyrazistości przekazu
  • Rozwijanie umiejętności dostosowania przekazu do typu odbiorców
+ Korzyści ze szkolenia z wystąpień publicznych i prowadzenia spotkań

DLA PRACODAWCY

  • profesjonalnie prowadzone zebrania/spotkania
  • wzrost efektywności prowadzonych zebrań/spotkań
  • oszczędność czasu na spotkaniach
  • zwiększenie skuteczności w pozyskiwaniu inwestorów
  • gwarancja profesjonalnej prezentacji oferty handlowej

DLA PRACOWNIKA

  • poznanie swoich mocnych stron i wzrost pewności siebie
  • nabycie umiejętności z zakresu prezentacji i autoprezentacji
  • poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • rozpoznanie podstawowych zasad zarządzania sobą w czasie
  • profesjonalne prezentowanie siebie i własnych opinii podczas spotkania
  • umiejętność przygotowywania i prowadzenia profesjonalnych spotkań, bez poczucia marnotrawienia czasu
  • zdolność zapanowania nad procedurą spotkania
  • umiejętność radzenia sobie z trudnymi uczestnikami spotkania
  • czerpanie satysfakcji z wystąpień publicznych