Strategie międzynarodowych korporacji co do formalnego podejścia i przestrzegania procedur dotyczą zarówno procesów biznesowych, jak i „życia wewnętrznego” firmy. Przykładem dobrych praktyk mogą być rozmaite programy stażowe, polegające na pozyskaniu najlepszych absolwentów renomowanych uczelni i zachęceniu ich do pozostania w organizacji. Sukces tego podejścia determinuje przestrzeganie uprzednio ustalonych procedur stopniowego wtajemniczania pracownika w firmę. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają opiekunowie nowych pracowników, mający rolę przewodników i mentorów, dbający o to, by każda z osób znała swój zakres obowiązków na kolejne dni. Dzięki nim nowy pracownik czuje się zaopiekowany od pierwszego dnia, szybko adaptuje się w nowych warunkach, pracuje wydajnie, nie popełnia wielu błędów, a tym samym jest mocno zmotywowany do pracy.
Firmom i organizacjom, które nie dysponują profesjonalnym programem adaptacyjnym, służymy kompleksową pomocą.