Leadership

Integracja dla firm

Przywództwo to umiejętność poprowadzenia przedsiębiorstwa w przyszłość, polegająca na szukaniu nowych szans i na skutecznym ich wykorzystywaniu. Przywództwo opiera się na wizji i ludziach, którzy chcą tę wizję realizować, odważnie podejmując ryzyko kolejnych zmian. W świecie pełnym nieuchronnych zmian, przywództwo jest niezbędnym elementem dojrzałego przedsiębiorstwa, niejednokrotnie decydującym o jego „być” albo „nie być” na rynku.

Przywódca biznesowy powinien wyróżniać się w szczególności pięcioma cechami: wiedzą, umiejętnościami, kompetencjami społecznymi, moralnością i zdolnością przewodzenia. Trudno jest sprecyzować, na czym konkretnie kompetencje przywódcy powinny się skupiać, ponieważ na „kompetencje biznesowe” składają się wszystkie czynniki, które przekładają się na fachowość, profesjonalizm i skuteczność przewodzenia. Niemniej kluczowym warunkiem bycia dobrym przywódcą w biznesie jest umiejętność wywierania wpływu na osoby w taki sposób, który powoduje, że z własnej nieprzymuszonej woli ulegają one autorytetowi przywódcy.

  • Budowanie odpowiedzialnego i samodzielnego zespołu
  • Poznanie znaczenia przywództwa
  • Nabycie umiejętności budowania własnego autorytetu z wykorzystaniem narzędzi budowania dobrego kontaktu z podwładnymi
  • Przekazywanie intencji oraz interesów szefa
  • Kierowanie konfliktem interesów oraz budowania współpracy
    i współodpowiedzialności w relacji szef-podwładny
  • Przekazywanie trudnych decyzji, w tym takich jak: zwalnianie, odmawianie pracownikom, przekazywanie niewygodnych poleceń służbowych
  • Radzenie sobie w sytuacjach liderowania (nagradzanie i karanie, motywacja podwładnych, budowanie odpowiedzialności pracowników, konflikty w zespole)
  • Poznanie własnych barier i możliwości w byciu liderem; budowanie expose
  • Określenie własnego stylu przywództwa oraz wykorzystanie go do budowania zaufania, bezpieczeństwa i otwartości
  • Doskonalenie umiejętności wywierania wpływu w relacji szef-podwładny w celu komunikowania preferencji zgodnych z systemem wartości firmy

DLA PRACODAWCY

  • zwiększenie zaangażowania i poczucia odpowiedzialności w zespołach
  • udoskonalenie miękkich umiejętności liderów/menedżerów
  • poprawa efektywności i samopoczucia pracowników w czasie pracy
  • budowanie korzystnego PR firmy
  • zwiększenie zysków firmy
  • bardziej efektywne zarządzanie czasem i potencjałem zespołów

DLA PRACOWNIKA

  • zapoznanie się z pojęciem motywacji pracowników oraz zwiększania ich efektywności
  • poznanie zagadnienia komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
  • trening umiejętności motywowania i wyzwalania inicjatywy oraz zaangażowania ze strony pracowników
  • nauka wcielania się w rolę „szefa”
  • poznanie podstawowych narzędzi coachingowych, pozwalających liderowi w łatwiejszy sposób określić mocne i słabe strony pracowników, zbudować zaufanie w grupie oraz w skuteczny i praktyczny sposób zwiększać efektywność grupy
  • umiejętność oceny efektywności zespołu i właściwej komunikacji z zespołem
  • zarządzanie w sposób budujący przyjazną atmosferę i obniżający poziom stresu
  • zrozumienie mechanizmów procesów grupowych
  • umiejętność organizacji pracy zespołowej
+ Czym jest doskonalenie kompetencji przywódczych

Przywódca biznesowy powinien wyróżniać się w szczególności pięcioma cechami: wiedzą, umiejętnościami, kompetencjami społecznymi, moralnością i zdolnością przewodzenia. Trudno jest sprecyzować, na czym konkretnie kompetencje przywódcy powinny się skupiać, ponieważ na „kompetencje biznesowe” składają się wszystkie czynniki, które przekładają się na fachowość, profesjonalizm i skuteczność przewodzenia. Niemniej kluczowym warunkiem bycia dobrym przywódcą w biznesie jest umiejętność wywierania wpływu na osoby w taki sposób, który powoduje, że z własnej nieprzymuszonej woli ulegają one autorytetowi przywódcy.

+ Cele doskonalenia kompetencji przywódczych
  • Budowanie odpowiedzialnego i samodzielnego zespołu
  • Poznanie znaczenia przywództwa
  • Nabycie umiejętności budowania własnego autorytetu z wykorzystaniem narzędzi budowania dobrego kontaktu z podwładnymi
  • Przekazywanie intencji oraz interesów szefa
  • Kierowanie konfliktem interesów oraz budowania współpracy
    i współodpowiedzialności w relacji szef-podwładny
  • Przekazywanie trudnych decyzji, w tym takich jak: zwalnianie, odmawianie pracownikom, przekazywanie niewygodnych poleceń służbowych
  • Radzenie sobie w sytuacjach liderowania (nagradzanie i karanie, motywacja podwładnych, budowanie odpowiedzialności pracowników, konflikty w zespole)
  • Poznanie własnych barier i możliwości w byciu liderem; budowanie expose
  • Określenie własnego stylu przywództwa oraz wykorzystanie go do budowania zaufania, bezpieczeństwa i otwartości
  • Doskonalenie umiejętności wywierania wpływu w relacji szef-podwładny w celu komunikowania preferencji zgodnych z systemem wartości firmy
+ Korzyści z doskonalenia kompetencji przywódczych

DLA PRACODAWCY

  • zwiększenie zaangażowania i poczucia odpowiedzialności w zespołach
  • udoskonalenie miękkich umiejętności liderów/menedżerów
  • poprawa efektywności i samopoczucia pracowników w czasie pracy
  • budowanie korzystnego PR firmy
  • zwiększenie zysków firmy
  • bardziej efektywne zarządzanie czasem i potencjałem zespołów

DLA PRACOWNIKA

  • zapoznanie się z pojęciem motywacji pracowników oraz zwiększania ich efektywności
  • poznanie zagadnienia komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
  • trening umiejętności motywowania i wyzwalania inicjatywy oraz zaangażowania ze strony pracowników
  • nauka wcielania się w rolę „szefa”
  • poznanie podstawowych narzędzi coachingowych, pozwalających liderowi w łatwiejszy sposób określić mocne i słabe strony pracowników, zbudować zaufanie w grupie oraz w skuteczny i praktyczny sposób zwiększać efektywność grupy
  • umiejętność oceny efektywności zespołu i właściwej komunikacji z zespołem
  • zarządzanie w sposób budujący przyjazną atmosferę i obniżający poziom stresu
  • zrozumienie mechanizmów procesów grupowych
  • umiejętność organizacji pracy zespołowej