„W coachingu chodzi o jak najlepsze wykorzystanie własnych możliwości przy indywidualnym i osobistym wsparciu osoby, która będzie stawiać przed Tobą wyzwania, stymulować i prowadzić na drodze stałego rozwoju”. (Gerard O’Donovan)
Coaching jest podejściem bardzo elastycznym – może być stosowany w zarządzaniu i wszędzie tam, gdzie na ogół niemożliwy jest formalny trening personelu z dala od miejsca pracy. Z powodzeniem można go stosować w celu bieżącego zaspokojenia pojedynczych potrzeb. W ten sposób rozwój organizacji wiąże się z mniejszymi kosztami i jest bardziej elastyczny.
Coaching w zarządzaniu to „proces mający pomóc ludziom w osiąganiu lepszych wyników działań”. To planowany dwustronny proces, w którym człowiek rozwija umiejętności i osiąga określone kompetencje i idące za tym cele. Dzieje się to poprzez wykorzystywanie przez menedżera szeregu dostępnych narzędzi coachingowych; możemy mówić wtedy o coachingowycm stylu kierowania.
Coaching jest formą rozwoju pracowników, a jeśli wdrażany jest do firmy jako cały program coachingowy, przyczynia się wówczas do rozwoju nie tylko pracowników, ale i całej organizacji.